!!

Welcome to Two Track Music

Guest/Visitor, welcome to the Two Track Music forum area.  If you're not yet a member here, just click the Register link above to sign up.  It's free, quick, and relatively easy.

Once registered, you will be able to post anywhere in the forums, create topics, ask questions, show off your music, and collaborate with other members to create a new song or musical piece.

You will also be able to view post attachments, which are usually songs in progress or completed songs.  And, you'll have access to our TTM Articles section, which contains a variety of articles on software, hardware, mixing, mastering, and many other topics.  The forum Search option will also be available to you once registered.

Two Track Music is a somewhat 'laid back' community.  Just some good musicians and song writers hanging out, and having a good time.  We're not a high pressure or fast paced site, we just enjoy kicking back and making some music, and having fun while we're doing it.

If that sounds like your kind of place, please join us.  We'd love to have you in the mix.  And yes, pun intended... ;)

Additional Menu

TTM Shoutbox

Last 15 Shouts:

 

agradeleous

February 21, 2020, 10:35:21 PM
Man I need to start drinking again my typos are getting worse .lol
Glad you deciphered it . Lol
Yeah there needs be a bug that can follow them back .
 

Joom

February 21, 2020, 06:37:28 PM
Yeah, I'd like to know who hacks in here once in a while.  Would be fun to hack them...  :P
 

agradeleous

February 21, 2020, 05:23:03 PM
Well that's great , you mention it I misunderstood that you where having a problem finding . But you did and that cool as it's much more enjoyable having that thing gone . Lol
Oh and may the person who did this be repayed 10 fold.
 

Joom

February 21, 2020, 03:40:04 AM
Whatever you think, Neil.  All I do is make suggestions...
 

neilmac

February 21, 2020, 03:12:40 AM
Nice hint Joom.....should I be writing this down??  ;)
 

Joom

February 20, 2020, 02:50:29 PM
With a decent FTP program (I use "Core FTP") it's kind of easy to check and see if any files on the site have been updated that shouldn't have been just by checking the file dates...
 

Joom

February 20, 2020, 02:47:34 PM
Ag, I did find one of the forum files that had a modification date of just a few months ago, which it shouldn't have.  So I checked and it had a hack line in it.  I took that out, and just waited to see if it helped at all...
 

agradeleous

February 20, 2020, 12:33:24 PM
Joom you get the site fixed ? It's working again . I'm dying to know what it was were it was . Lol
 

agradeleous

February 20, 2020, 12:31:22 PM
No Cats 2 dogs . Matter of fact all we got are JCB'S I'd much rather have a cat .lol

When I retire I'll move up North so I can get the 3 ft of snow . I miss it I won't miss the snow today gone tomorrow crap but thats because I have to work in it .😡
 

whitestrat73

February 20, 2020, 09:19:19 AM
More of a dog man, myself......
 

Joom

February 20, 2020, 08:44:32 AM
Hmmm, I wonder if Ag has a cat?  ;D
 

papaG

February 20, 2020, 04:42:37 AM
You shoulda got a cat. I got a cat 8)
 

neilmac

February 20, 2020, 04:00:48 AM
Shoulda hired Ags....although you might have to wait a while to get dug out though  :P
Long drive from the Carolinas  :P
 

Joom

February 19, 2020, 11:44:15 PM
That would be nice, Ag.  Better than our 3 more feet in the last 2 days and 40-45 mph winds to drift and bank.  Big drifts and half frozen.  Lucky I hired a plow guy this year (last fall)...
 

agradeleous

February 19, 2020, 09:00:19 PM
And yeah getting maybe a few inches of snow ,one day then it's gone . Make way for panic mode ,save the world get plows ready salt spreaders bread and milk ! It's going to be a doozy . Lol can I retire ?

Show 50 latest
Welcome, Guest. Please login or register.
February 28, 2020, 09:00:35 AM

Login with username, password and session length

Author Topic: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?  (Read 16926 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline frankenxtein

  • Janitor
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 1542
  • Karma: 2
  • What?
    • View Profile
    • Frankenxteins Sound Click Page
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #195 on: April 17, 2019, 02:59:38 PM »
I really like the stain and it's good to have a handy helper.

Wesley mentioned selling a guitar  :o recently , he's too big to wrestle with now  >:(
We paid very little for most of the guitars we have so not a lot to gain in selling one. We've only got 15  :P   
Okay ... lets do this one more time ... take 43 http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1277143

Offline agradeleous

  • My stuffs
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 3074
  • Karma: 4
  • Just hangin' here at TTM Upside Down
    • View Profile
    • Ags YouTube
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #196 on: April 17, 2019, 03:19:48 PM »
I really like the stain and it's good to have a handy helper.

Wesley mentioned selling a guitar  :o recently , he's too big to wrestle with now  >:(
We paid very little for most of the guitars we have so not a lot to gain in selling one. We've only got 15  :P

Took me a bit to figure out the stain and helper part lol
I don't have 15 thankfully . I'd need a vault if I did. Lol

Offline agradeleous

  • My stuffs
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 3074
  • Karma: 4
  • Just hangin' here at TTM Upside Down
    • View Profile
    • Ags YouTube
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #197 on: June 09, 2019, 12:01:46 AM »
Update pic it's slow going .

Offline agradeleous

  • My stuffs
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 3074
  • Karma: 4
  • Just hangin' here at TTM Upside Down
    • View Profile
    • Ags YouTube
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #198 on: July 02, 2019, 07:57:00 PM »
I like talking to myself so I'll keep doing it 😜 my above entertainment center is in need of filling , filling up with gear that is !

I've been long over due for a speaker system upgrade so I going slow and piece meaning it . Ooooooh yeah I'm still king of cheap ( within reason ) but I'm always looking for best bang for the buck .

So the entertainment unit was built for these speakers at least the towers . So if your into this stuff cool if your not you won't care . Lol

I had back in the day low-end high-end audio amps and surround processers being Adcom and ParaSound . Now don't get me wrong I still love the brands but can no longer justify the cost at least at my current income lol

Anyway so up first is the brand I'm getting you'll have to laugh hahahaha because I never heard of them before and like guitars I'm always geeking gear like this !

So I found these on Amazon then looked into them not much out there but what is , is mostly good . They been around since 75 I believe but still never heard about the name .

There called Bic America by Acousteck . So they different levels and of coarse being the kind of cheap I went for the best lol

Frankenstein ( sorry misspelled lol)ight remember that my Old towers and sub are from a company named Nuance , go Canada ! Lol

They got trash talked from day one but I can't complain they still sound good to me the sun and towers are 30 years old ,Holey crap where the time go ? By the way there still in almost excellent condition.
The towers are Bi ampiable and the sub is 100 watts 10" driver.

So these go the bed room hehe good sound in the bed room awesome ! Lol

Ok you check the new stuff out if your interested . I will getting the Bic towers and Sub then i'll get the rear surround and center channel . Only 5.1 the room is good size but other then adding Atmos any other surround speakers would be useless .

Ok linkage
The sub ,
Bic Acoustech PL-200 II Subwoofer - Gloss Black https://www.amazon.com/dp/B074131NKS/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_dc8gDbXF8S50G

The Towers ,
BIC Acoustech PL-980L-PL-980R 3-way Floor Speakers - ONE PAIR https://www.amazon.com/dp/B00UX7R904/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_Ms8gDbZ83YSGA

Next a new processer 7.1 and let the action begin !

Offline neilmac

  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 2529
  • Karma: 2
  • What?
    • View Profile
    • Album for sale!
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #199 on: July 02, 2019, 10:15:25 PM »
Looks like you’re getting somewhere  :D

Record some music will ya? 😜  :P

Missing the Ags ambience  8)
"If it looks good, you'll see it.If it sounds good you'll hear it. If it's marketed right you'll buy it. But if it's real, you'll feel it"

Offline agradeleous

  • My stuffs
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 3074
  • Karma: 4
  • Just hangin' here at TTM Upside Down
    • View Profile
    • Ags YouTube
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #200 on: July 03, 2019, 08:49:12 AM »
Looks like you’re getting somewhere  :D

Record some music will ya? 😜  :P

Missing the Ags ambience  8)

Getting further in debt is more like it . But I swear to myself that after the audio system is done and my newest guitar comes in during August if it doesn't get delayed again I'm locking down the wallet .

I have enough guitars though to a good bit of my Guild friends I don't have enough to get recognized , nowhere close . Lol

Anyways I getting my butt out of debt and hoping to keep that way ! lol

And yeah I need to get back to recording .
I have two pieces I'm working on now . I tried a open A tuning wrote a demo on that but I found more restrictive then my other tunings plus the string tension on the guitar is a bit high.

I was starting to ditch it and tuned the D string back down a whole step and started noodling and came up with the two pieces . One is ok still a little repetitive the other I find kind of cool with a  repetitive part that I just add some little parts that drift around it .
I hoping to get it to build up to a crescendo then back down . I like it it's kind of spacey lol

Anyway Ill work on that this weekend .
« Last Edit: July 03, 2019, 09:01:03 AM by agradeleous »

Offline neilmac

  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 2529
  • Karma: 2
  • What?
    • View Profile
    • Album for sale!
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #201 on: July 03, 2019, 01:22:18 PM »
Looking forward to hearing it!
Spacey?
Sounds like my kinda thing  ;D
"If it looks good, you'll see it.If it sounds good you'll hear it. If it's marketed right you'll buy it. But if it's real, you'll feel it"

Offline agradeleous

  • My stuffs
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 3074
  • Karma: 4
  • Just hangin' here at TTM Upside Down
    • View Profile
    • Ags YouTube
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #202 on: July 03, 2019, 02:28:22 PM »
Maybe spacey was the wrong word but we'll see lol
I'll try recording the other one tonight or at least give it a go haha

Offline agradeleous

  • My stuffs
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 3074
  • Karma: 4
  • Just hangin' here at TTM Upside Down
    • View Profile
    • Ags YouTube
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #203 on: July 10, 2019, 09:33:57 PM »
Well I got my subwoofer and tower speakers now I haven't gave it a full work out yet but I can tell you watching Deep space nine from 20 yrs ago I'm impressed and there's not much action but the clarity is great the sub works with the center channel which never happened before the effect filling and satisfying .
Here's a pic of the set up . As you see I made the speaker alcoves specifically for these towers .
They are better made then I expected and nicely finished .

Offline neilmac

  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 2529
  • Karma: 2
  • What?
    • View Profile
    • Album for sale!
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #204 on: July 10, 2019, 11:40:19 PM »
Looking good!
"If it looks good, you'll see it.If it sounds good you'll hear it. If it's marketed right you'll buy it. But if it's real, you'll feel it"

Offline agradeleous

  • My stuffs
  • Original
  • Producer
  • *
  • Join Date: Oct 2013
  • Posts: 3074
  • Karma: 4
  • Just hangin' here at TTM Upside Down
    • View Profile
    • Ags YouTube
Re: Ags house of stuff and life or is it life and stuff ?
« Reply #205 on: July 11, 2019, 03:39:14 PM »
Thanks . It was bliss to turn on Pandora and crank out some Raggae ! Lol
Now I can jam to some CDs or whatever again . Yaaaaaay 😁